STOWARZYSZENIE

ZIEMIA ŚWIĘTA 19 - 26.04.2013

2009.12.13 "Akcja ciasteczkowa"

Akcja ciasteczkowa Anno Domini 2009

Jak co roku zorganizowaliśmy w Adwencie na naszej parafii tradycyjną już akcję ciasteczkową. Wypieki były przygotowywane w wielu domach, zapachy opanowały całe Kabaty i dalsze dzielnice...

Sprzedaż ciasteczek i pierniczków odbyła się w niedzielę 13 grudnia – dzień pamiętny nie tylko ze względu na rocznicę wprowadzenia stanu wojennego, ale i w związku z wizytą ks. Arcybiskupa Kazimierza Nycza w naszej parafii.

Z nastrojami pełnymi oczekiwania i obaw wywołanych opiniami o kryzysie, czekaliśmy na tę właśnie niedzielę. Rezultat akcji przeszedł wszelkie nasze oczekiwania, bo zebraliśmy ................ 3.500 PLN!!!!

Dzięki tej szczodrze ofiarowanej kwocie od naszych parafian udało nam się sfinansować wycieczkę do Białegostoku dzieci z Domu Dziecka z Gołdapi, podczas której zwiedziły m.in. Muzeum Wojska Polskiego, Pałac Branickich, ZOO, poszły do kina i zjadły obiad.

Ich podziękowania z tego miejsca chcemy przekazać dalej naszym hojnym parafianom. Bez ich szczodrości nasza akcja nie miałaby racji bytu.

Jeszcze raz Bóg zapłać i radosnych świąt Narodzenia Pana!

Poniżej tekst podziękowań od Pani Dyrektor z Domu Dziecka w Gołdapi

Dzieciaki z Gołdapi zwiedzają Białystok

Nasza  „Mikołajkowa” wycieczka miała miejsce 12 grudnia 2009r. i  rozpoczęła się od wizyty w Jurajskim Parku Dinozaurów w Jurowcach koło Białegostoku. Przemiły pan przewodnik ciekawie opowiadał nam o życiu tych prehistorycznych gadów, pokazywał charakterystyczne cechy pojedynczych osobników. Ukryte w całym parku głośniki sprawiały, że można było poczuć się jak podczas prawdziwej wyprawy w głąb prehistorycznych lasów. Dowiedzieliśmy się jak wiele dinozaurów żyło w dawnych czasach, jak wyglądali nasi przodkowie. Na koniec propozycja dla odważnych – zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie w paszczy gada. Z Jurowców pojechaliśmy do Białegostoku i zwiedziliśmy Pałac Branickich – siedzibę Akademii Medycznej w Białymstoku. Po drodze wychowawczyni przybliżyła nam historię miasta. W „Wersalu Podlasia” czekała na nas już pani przewodniczka, która opowiadała historię tego pięknego miejsca. Następnie udaliśmy się pod pomnik ks. Jerzego Popiełuszki, a jeden z wychowanków opowiedział o życiu i śmierci księdza. Kolejnym punktem wycieczki był posiłek w McDonald¢s. Młodsi wychowankowie otrzymali zestawy Happy Meal z zabawką, starsi porcje adekwatne do ich apetytów. W Muzeum Wojska przywitał nas pan przewodnik . Przez następną godzinę wędrowaliśmy przez wieki historii naszego państwa, podziwialiśmy eksponaty. Ta część wycieczki wzbudziła zainteresowanie wśród grupy starszych wychowanków. Poznaliśmy  m.in. historię wizerunku godła Polski na przestrzeni wieków, losy polskich żołnierzy na wielu frontach II wojny światowej. Na koniec czekała nas miła niespodzianka – zostaliśmy szczodrze obdarowani przez pana przewodnika pamiątkami muzeum.

Ostatnim punktem programu wycieczki była wizyta w kinie „Helios” w galerii „Alfa”. Starsi wychowankowie obejrzeli film w 3 D „Opowieść Wigilijna”, młodsi „Mikołajka”. Wszyscy po seansie byli pełni wrażeń.

Z tak bogatym bagażem miłych wspomnień wróciliśmy do Gołdapi.

Dyrekcja, wychowawcy a szczególnie wychowankowie Domu św. Faustyny – Nie lękajcie się Caritas Diecezji Ełckiej w Gołdapi serdecznie dziękują ludziom wielkiego serca z grupy „Santo Subito” przy parafii św. Ojca Pio w Warszawie za zebranie środków finansowych (aż 3586 zł  !!!!!!!) na zorganizowanie tak ciekawej i pouczającej wycieczki i zakup drobnych upominków dzieciakom.